.

.

24 September 2012

Semua Orang Berlumba Dapatkan Benda Yang Dah Dijanjikan Ada.


Rezeki. Buat macam mana pun, bilangan rezeki itu sudah tertulis di Luh Mahfuz. Memang Dia dah cakap. memang ada untuk semua orang. Reti bersyukur atau tidak sahaja bezanya. Tak bersyukur, sebab itu tak pernah rasa cukup dan sentiasa merungut.

seorang trainer pernah cakap pada aku, "Kalau kau kejar duit, duit akan kejar kau balik. Niat kena betul. InsyaAllah ada."

Tapi...

Syurga.

Neraka.

Tiada janji oleh Dia. Kau dapat syurga atau neraka. Dia belum tetapkan. Tapi kenapa tak semua orang kejar yang belum ada kepastian kiri atau kanan?

#RemindToMyself

3 comments:

CikFifie said...

betullah tu, kalau kau dah kerja, pandang pulak kiri kanan banding diri dengan orang lain, konon belum rasa nikmat hidup. asyik rasa tak cukup.

kadang-kadang memang terlupa akhirat lagi penting.

Anonymous said...

post2 kau mkin menarik;-) keep it up

Liyaa Mf said...

Tu lah masalahnya. Aku rasa aku pun selalu fikir nak masuk syurga, taknak masuk neraka. Tp balek2 aku buat benda yg menjurus ke arah dosa jugak. Cuma bezanya, aku tak kejar duet. Aku cari secara sederhana je. Aku rasa la :D