Search This Blog

28 January 2016

Mee Sedap.

We've done our Isyak prayer at 12:03 am since I come home late settling my work at the office. Actually I reached home around 10 pm. Lepastu melepak depan TV, online sepam dua baru nak mandi, jadilah Isyak jam 12 pagi.

Ada sorang makcik admin once told me that,

"Macam mana pun, kunci keluarga bahagia, sekurang-kurangnya sekali solat jemaah sehari."

Wani sambung baca Quran selepas itu. Aku bangun lipat sejadah dan mendagu di tepi telinga Wani sambil berbisik ala-ala Yusuf Taiyoob,

"You want some mee sedap?"

I know, dalam keadaan dah 8 bulan ni, aku sepatutnya bagi makanan berkhasiat, bukan mee sedap! Tapi apa salahnya ada 'cheat day'?

"No. Dah lewat ni."

Jam menunjukkan pukul 12.10 am.

"Ok."

Semalam aku beli sebungkus mee sedap kerana sangat teringin. Aku pun dah lupa bila last makan mee sedap. Mee sedap ni aku syak ada dadah. Memang lain macam sangap kalau lama tak kena!

Aku siapkan mee sedap aku dan saja aku bawa ke hadapan bilik. Biar bau.

"Abang lepak luar tau (depan tv)."

"Okay jap saya datang."

Sedang sedap aku makan dia duduk di sebelah aku dan ambil bekas mee sedap tadi. Suap ke dalam mulut. Pass semula dekat aku. Kemudian ambil lagi. Sampai habis.

Aku mula nak beransur dan bangun sebab mee sedap dah habis. Jadi elok pergi dapur basuh apa patut. Dalam tak disangka, Wani menahan aku.

"Err abang, sebungkus lagi boleh? Kita share."

Aku dah kata mee sedap ada dadah. Dalam orang tak nak pun suruh share 2 bungkus!

No comments: