Search This Blog

17 July 2019

Dengan Dirimu, Aku Rindu.

Aku alright ja.

Kalau dulu aku banyak mengomel pasal aku dapat kerja dekat Perak (Seri Manjung to be exact), but now things changed. Ya lah, dulu aku mengomel sebab how sad aku terpaksa tinggalkan lifestyle super aku di Klang Valley dan duduk di Seri Manjung yang bagi aku masa tu has nothing.

Dekat KV aku ada bands or atleast musicians yang aku akan jamming atleast seminggu sekali, got few group of friends, yang aku boleh pilih group mana yang aku nak melepak, kiranya boleh aku kata aku right at the top lah masa tu.

Badan pun boleh tahan sedap masa tu.

Tiba-tiba aku kena gerak Perak. Slowly all my fames got awayyyy, ouhhh ouhhhh.

But guess what? Tahun ni nak masuk 7 tahun aku kat sini. Alhamdulillah everything goes well.

Aku ada isteri yang supportive. Anak sulung yang supportiveness. Ada juga few group of friends. Dan tak sangka aku involves dengan sukan ragbi. Padahal dekat sekolah yang sangat popular dengan sukan ragbi dulu, aku tak pun pernah main.

Time fully utilise either with friends atau family. Paling penting aku tak boleh hidup dalam traffic jam dah. Kalau dulu macam alright ja kalau jem balik keja dari KL ke Shah Alam. Sekarang rasa nak mencarut gila kalau orang lambat keluar simpang pun.

Aku ada few new songs, tapi sebab agak susah nak record proper sekarang (tak ada masa yang panjang sebab require banyak masa for recording dan juga si kenit yang suka datang tanpa diduga) aku tak dapat nak record.

"Ternyata kini, aku tak mati.
Kerana cinta ini bukan yang semesti.

Resah, ku rasa jauh, dengan dirimu, aku rindu."

Dirimu itu adalah aku masa lalu.

Oh ya. Masa terluang sekarang aku banyak habiskan dengan buat video. Boleh follow di youtube Shafiq Helmi.

Ya lah, banyak masa dengan family. Oleh itu aku gunakan masa tu buat benda yang fun. Record video misalnya. Boleh tengok nanti-nanti.

K lah bai.

1 comment:

amal said...

Lama xbukak blog. Wahh. Xsangka masih mnulis. Ramai dh blogger2 yg dah kawen. Tahniah!