Search This Blog

23 December 2015

Hidup Memang Roda.

Esok Maulud Nabi (Solallahu Wasalam). Sepatutnya cuti. But not for me. I have to work extra time (I don't call it over time because I did not work over it. Hanya extra). Just for couple of hours then shoot terus ke Taiping, rumah Opah.

Mak, Abah dan adik ada di Penang. Untuk kenduri one of my cousin. Antara cousin paling rapat. Tak sangka how fast time flies. I still remember those time yang kami main masak megi guna pemadam megi yang dapat free with a real fire. Main bola sepak terus masuk sungai. Naik basikal mak cik kirim ais ketul, pergi berejam. Mana tak nya singgah makan ais krim dulu. Still remember kayuh basikal tepi sawah then terjunam masuk tali air.

Now semua dah ada family masing-masing. Those stories should be told to our kids nanti. Wajib.

Semasa aku menaip ni, aku baru sahaja selesai mengemas bilik kedua rumah aku. Second room ni literally adalah bilik aku menghumban segala barang muzik dan kawasan aku menulis. Kena kemas sikit sebab mak abah kalau dah ada utara bila-bila masa depa boleh singgah rumah aku dekat Manjung ni. Bilik ada 3. Satu dah kami duduk. Third room dah jadi store.

But, that's life. And I thanked Allah for it. Abah sekarang sibuk dengan projek MRT dia. Kalau dia cuti Isnin boleh lah singgah.

Sekali lagi aku nak guna ayat 'I still remember'. Ya lah mana tak nya. Dulu mak yang ligan aku kemas bilik sebab ada cousin or sesiapa nak datang. Now aku kemas rumah untuk dia datang. Life kan? Haha.

Okay lah. Got to go.

No comments: