.

.

28 January 2013

Start Over.

Kebanyakan manusia bukannya tidak kuat untuk mulakan kembali kesemuanya. Apabila dia sudah kehilangan hampir sepenuh hidupnya, dia terpaksa untuk memulakan kembali segala aspek dari kosong. Dia hanya terlalu malas untuk tempuh segalanya sekali lagi untuk bawa dirinya stabil. Ahh. Kekuatan bukan salah satu faktor pengukur. Ia lebih kepada ulang tayang. Satu persatu anak tangga harus dipijak sebelum ke satu fasa yang lebih kukuh.

Mungkin letih? Segalanya bagai dejavu? Melakukan segala aktiviti yang pernah dia tempuh SEKALI LAGI untuk kembali stabil? Tak pernah ada yang kisah hal ini melainkan dirinya sendiri. Orang lain hanya tahu beri nasihat dan nasihat lagi dan nasihat lagi dan nasihat lagi sampai muntah. Mereka tahu setiap kepayahan, tapi pernahkah mereka fikir, dia pernah mendengar nasihat ini dulu, maksud aku semua nasihat ini. Dia hanya perlu ulang tayang dengan semua nasihat itu.

Kita seringkali berlagak dengan apa kita ada. Kononnya benda itu adalah pengakhiran untuk setiap kepayahan. Kita tinggalkan pelbagai benda untuk satu keyakinan itu. Lalu sekali lagi, itu adalah ujian yang lebih perit kerana kita sudah tidak punya apa apabila pelbagai benda sudah kita tinggalkan.

Mulakan semula.

Mulakan semula.

Mulakan semula.

Lebih kepada bina hidup yang lebih segar. Lebih baru. Itu cabarannya.

2 comments:

kiba said...

ngam ngam wa tengah dengar lagu butterfingers. so wa nak komen lirik je la kekeke

Kalau jatuh lagi
Berdiri kembali..
Sekali laagi..

KonspiMaker said...

Semoga setiap apa yg pertama kita lakukan akan jadi pengajaran.