Search This Blog

30 July 2023

Kisah Merapu #61

Dua tiga hari lepas, aku membuang masa dengan membaca semua post yang tertinggal di dalam blog ni. Cuma aku rasa tak cukup.

"Ada lagi yang aku tulis dekat sini. Beribu rasanya."

Merujuk kepada komen followers aku, gaya penulisan aku dahulu lebih kepada rebellious teenager. Well, yang tinggal ni, jauh panggang dari api. Aku cuba cari di mana yang rebelnya tulisan aku. Memang yang tinggal ni tak ada.

Fikir punya fikir,

"Oh ya! Aku pernah delete most of the post dari blog ni!"

Some part of it aku delete sebab kekunun aku nak move on - change phase of life.

Some part of it aku delete sebab aku dah bukukan post tu - ada dalam buku November (dah stop publish).

Blogging ni bagus sebenarnya. Kau boleh rujuk balik apa masalah kau dulu dan macam mana kau atasi benda tu. Tapi posts yang tinggal ni dah tak berapa ada masalah. Jadi aku tak boleh nak buat history learning.

Macam satu jampi azimat dah kena padam.

Nasiblah ada beberapa jampi yang pendeta-pendeta jampi dah kitabkan.

*terus pergi cari buku November.

No comments: