Search This Blog

10 June 2014

Lepas (Semalam)

Cliché - bila orang kata, sudahlah. Hal yang lepas jangan dikenang.

Aku tau. Banyak benda dah aku lalui sejak 25 tahun yang lepas (yeah aku sudah 25 tahun beberapa hari ketika entri ini ditulis). Dosa usah cerita. Bila diingat balik, Astaghfirullah. Apa yang aku buat dulu? Memang sial perangai aku. Sakit kalau diingat.

And well, benda lepas tu bagi aku something yang boleh aku bawa kedepan sebagai satu pelajaran. For me to be a better person I guess?

Aku manusia. Yang baca ni pun manusia. And kita ada buat salah kecil atau besar. Zahir atau terselindung. Tapi kena ingat, tiada yang terselindung bila dengan Tuhan. Cumanya, buat orang yang rasa aku pernah buat salah dengan dia (benci aku atau tidak) harap maafkan.

Maaf - satu perkataan yang powerful. Powerful untuk menjernihkan yang keruh. Dan maaf tu juga, aku yakin boleh bawa kita ke something yang better. Bagi aku kisah semalam tu sama ada


  1. Kejayaan lapuk - untuk something yang dah kita berjaya. Cerita lampau. Bangga apa?
  2. Pelajaran hidup - untuk something yang masih kita kejar. Ingat, sekali gagal ialah satu lagi tapak ke arah kejayaan.
p/s : teringat kisah orang yang suka ungkit hal lampau aib orang walaupun orang tu dah berubah jauh lebih baik dari orang yang suka ungkit tu. Ustaz pun kena dah waktu akhir zaman ni!



No comments: